la Red de escuelas de formación musical, trabaja bajo los principios básicos de:
- Identidad: La red gira en torno a intereses, propósitos concertados y valores comunes que facilitan el accionar colectivo, de los actores involucrados.
- Pertinencia. La educación como proceso de formación integral es precisa y significante a los procesos individuales de crecimiento, desarrollo y madurez de los niños, niñas y jóvenes.
- Relevancia. Aporta a la reconstrucción social y se convierte en el eje central o la llave maestra de los procesos de desarrollo local y regional, tan necesarios cuando las tendencias del municipio mantienen unas relaciones inadecuadas con los entornos natural, social y cultural
- Complementariedad. Formar integralmente en valores humanos y musicales y proyectarse a la comunidad.
- Transparencia. Las reglas del juego, los criterios y los procedimientos son claros, imparciales, objetivos y verificables.
- Igualdad. Todos los niños, niñas y jóvenes del municipio de Pasto, que pertenecen a las instituciones y centros educativos oficiales tienen la posibilidad de ser parte del proyecto.
Valores de la Red de escuelas de formación musical
La red de Escuelas de Formación Musical, se soporta sobre ejes valorativos concernientes al desarrollo humano, de allí que los elementos como la integración, equidad y concertación se convierten en pilares sobre los cuales descansa todo el entramado de la red, tomando como sus principales valores:
- Tener sentido de proyección y compromiso e ir forjando nuevos escenarios para tiempos próximos, donde la formación integral sea un eje colectivo.
- Ser autogestionaria, que desde su contexto y cotidianidad inicia el crecimiento de su propio devenir
- Ser contextualizada, pensada y desarrollada desde los espacios del trabajo educativo
- Ser democrática, entendida como el respeto por las diferencias y el manejo positivo de los conflictos.
- Brindar una educación útil en donde los procesos educativos desarrollados permitan la convivencia como marco general para el desarrollo de todas las acciones de la comunidad.
- Proyectarse a la comunidad donde los individuos sepan desarrollar todas sus potencialidades e ir estructurando una propuesta de vida acorde a las exigencias de los nuevos tiempos.
PRINCIPLES OF THE MUSIC SCHOOL NET FOR BEGINNERS
The music school for beginners works under the basic principles of:
- IDENTITY: The net turns around interests, concerted purposes and common values that make possible to action collectively of the involved actors.
- PERTINENCE: Education as a whole formation process is precise and important to the individual processes of improvement, evelopment and maturity of children and young people.
- RELEVANCE: It contributes to the social reconstruction and becomes the central axle or the master key of the regional or local development processes so necessary when the tendencies of the municipality support unfitted relations with the cultural ,social and natural environment.
- COMPLEMENTARY ACTIONS. To form in whole human musical values and to project to the community.
- TRANSPARENCE: Game rules, criterions and processes are clear, unbiased objective and confirmed.
- EQUALITY: Every child or young people from the municipality of Pasto that belong to the institutions and public educative centers have the possibility of being part of the project.
VALUES OF THE NETOF MUSIC SCHOOLS FOR BEGINNERS.
The net of music schools for beginners is supported on valued axles concerning to the human development, since the elements as integration ,equity and concentration become the columns on which all schemes rest taking as its main principles. Having a sense of projection and compromise and forging new stages for the future, where the whole formation is a collective axle.
The music school for beginners works under the basic principles of:
- IDENTITY: The net turns around interests, concerted purposes and common values that make possible to action collectively of the involved actors.
- PERTINENCE: Education as a whole formation process is precise and important to the individual processes of improvement, evelopment and maturity of children and young people.
- RELEVANCE: It contributes to the social reconstruction and becomes the central axle or the master key of the regional or local development processes so necessary when the tendencies of the municipality support unfitted relations with the cultural ,social and natural environment.
- COMPLEMENTARY ACTIONS. To form in whole human musical values and to project to the community.
- TRANSPARENCE: Game rules, criterions and processes are clear, unbiased objective and confirmed.
- EQUALITY: Every child or young people from the municipality of Pasto that belong to the institutions and public educative centers have the possibility of being part of the project.
VALUES OF THE NETOF MUSIC SCHOOLS FOR BEGINNERS.
The net of music schools for beginners is supported on valued axles concerning to the human development, since the elements as integration ,equity and concentration become the columns on which all schemes rest taking as its main principles. Having a sense of projection and compromise and forging new stages for the future, where the whole formation is a collective axle.
No hay comentarios:
Publicar un comentario